środa, 19 października 2011

Prosty sposób na efektowny kwiat

Witajcie, Kochani.
Czy na Was te jesienne słoty też tak źle działają jak na mnie?
Tęsknię do lata...
Dlatego dziś będzie kwiatowo :)
Dla poprawienia nastroju przygotowałam dla Was prosty kursik na bardzo fajne kwiatuchy :)

Oto one :)




Potrzebne nam będą
- ostre nożyce
- pędzelek i troszkę wody.
 W moim przypadku pędzelek ze zbiorniczkiem na wodę i dodatkowo pędzelek średniej grubości
- klej
- 4 kwadraciki  wycięte z papieru


Zaczynamy od złożenia wszystkich naszych kartoników na pół.


następnie lewy róg zaginamy jak na zdjęciu


z prawym robimy tak samo.
Musimy to precyzyjnie wykonać, by wszystkie krawędzie boczne były równo.

Za chwilę będziemy wycinać. 
Tak ma wyglądać płatek


i po wycięciu...
Szczerze powiem, że mam odcisk na palcu od tego wycinania, bo
paier o gramaturze np 180 złożony kilkakrotnie ogromnie ciężko się tnie.
Jednak dla pocieszenia powiem, że to jedyna wada przy produkcji tych kwiatuchów :)


Kwiatek po rozłożeniu 


Pamiętajcie by każdy nastepny kwiatek był odrobinkę mniejszy od poprzedniego


Teraz lekko zwilżamy każdy płatek.

Papiery do scrapbookingu przy większym zmoczeniu mają tendencję do rozłażenia się, zatem albo robić te kwiatki z wizytówkowego  i potem popsikać mgiełkami, albo ostrożnie obchodzić się z wodą


Zwilżony płatek zawijamy na pędzelek ...


a następnie marszczymy


Gotowe pomarszczone kwiatki:)


Teraz środek każdego kwiatka musimy wytłoczyć w sposób widoczny na zdjęciu.
Wyjątkiem jest najmniejszy, ale o nim za chwilkę.


 i gotowe


Składanie kwiatucha w całość
zaczynamy od największych do najmniejszych pamiętając by płatki na siebie nie nachodziły.
Mają się przeplatać.


Ostatni najmniejszy  tłoczymy tak by nasze płatki skuliły się do środka, przyklejamy...



i gotowe :)


Proste ?
Mam nadzieję, że tak. W razie wątpliwości, pytajcie.

I jeszcze dwie prawie jednakowe kopertówki

Pierwsza jesienna - nostalgiczna


Druga nieco delikatniejsza


Użyte materiały to:

Uff
To wszystko na dzisiaj.
Strasznie długi ten post mi wyszedł :)

Jeśli spodobał się Wam kursik i macie ochotę na więcej, to już przy następnej mojej inspiracji pokażę  jak z tego samego szablonu zrobić innego kwiatka.

Pozdrawiam serdecznie
:*




35 komentarzy:

  1. Super kursik! Dzięki, z pewnością skorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. W życiu bym nie powiedziała, że to ręcznie robione kwiaty! Wyglądają rewelacyjnie!!! I wykonanie wygląda dość łatwo, zaraz spróbuję ;) Dzięki za świetny kursik!

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny kursik na pewno skorzystam:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurs absolutnie fenomenalny! Z niecierpliwością czekam na kolejne. Kopertówki piękne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super kursik! A kwiatuszki wyglądają rewelacyjnie;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Spróbowałam - rewelacja naprawdę!!! Ze zwykłego kartonu zrobiłam, a efekt - świetny :) I bardzo prosto się go robi :) Dzięki jeszcze raz!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. O tak, super kurs! Dzię-ku-je-my!! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Nawet nie wiecie, jak mnie cieszy fakt, że kwiatuch Wam się spodobał.
    Życzę wielu pięknych prac z jego udziałem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Swietne te kwiatki, dzięki za kurs!

    OdpowiedzUsuń
  10. Rewelacyjny pomysł na kwiatki :D
    A nie masz jakiegoś kursu w rękawie na poisencje??? ;o)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super kursik =]
    Cieszę się tym bardziej, że nie mam odpowiedniego dziurkacza na kwiatuszki, a można go wykonać ręcznie od początku do końca =]

    OdpowiedzUsuń
  12. Niebawem coś się z mojego rękawa wysypie. Poisencje też się znajdą - wedle życzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Swietny kursik ,,,na pewno sprobuje.

    OdpowiedzUsuń
  14. I mnie się nie wydaje to takie trudne :o Myślę, że przy najbliższej okazji wypróbuję ten sposób :) A Twoje kwiatki na kopertówkach prezentują się przepięknie!
    Dziewczyny inspirujecie mnie coraz bardziej i zaczynam się wciągać w scrapbooking na całego :D
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Marto, wciąga, wciąga scrapbooking :) sama myślałam, że będzie to tylko przerywnik w robieniu biżuterii, gdy chwilowo musiałam przestać ją wykonywać, ale zostałam przy papierkach :)
    Pozdrawiam ciepło

    Kasiu, chylę czoła - bardzo fajny i czytelny kurs :)

    OdpowiedzUsuń
  16. wspaniały kurs :) już wykorzystałam papierowe kwiatki w mojej pracy :)

    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Właśnie spróbowałam na papierze wizytówkowym - wyszły fajne kwiatuchy:) Dzięki za kursik!

    OdpowiedzUsuń
  18. super kursik, jaka wielkość powinna byc papierków by wyszedł tej wielkości kwiatek co u ciebie?

    OdpowiedzUsuń
  19. Fantastyczy kurs, dzięki!!! :)))

    OdpowiedzUsuń
  20. Wow, what a beautiful flower, and so easy... thanks for sharing that. Hugs from Brazil.

    OdpowiedzUsuń
  21. Genialne są te kwiatki!!! Świetny kurs! Dziękuję, na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Milo było czytać twój instruktaż. Kochasz tą robotę! Zarażasz optymizmem, na długiegie wieczory tego nam potrzeba

    OdpowiedzUsuń
  23. thank you very much for this gorgeous! tutorial...

    OdpowiedzUsuń
  24. Niesamowite !! Kwiatek wygląda bosko i kurs świetny ! wielkie dzieki, spróbuje zrobić takie cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  25. a mi jakoś nie wychodzi ten kwiatek :(

    OdpowiedzUsuń
  26. Dziękuję za wspaniały kursik. Nieco go zmodyfikowałam - wycinam kółeczka różnych rozmiarów :P

    OdpowiedzUsuń
  27. I could not translate it very well. When I tried I didnt get the "smashed effect"... Can you help me? That´s such a beautiful flower!

    OdpowiedzUsuń
  28. ciekawy sposób. Kwiatki są piękne, zwłaszcza te brązowe na pierwszej kopertówce :3

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeżeli zostawisz po sobie ślad :)